torsdag 13 december 2012

Ja,jag är duktig!!

Känns sjukt bra att ha klarat av någonting och det med BRA betyg. Gick en truckkurs och var bland dom skickligaste. Fast igår var INTE min dag..fick hjärnsläpp på kursen,slutade tänka och fick därför åka tillbaks idag,men idag gick det hur bra som helst. Huh!
Men vad jag ställer höga krav på mig själv!? Hur ska jag kunna låta bli? Det var en tjej till på kursen och hon var också duktig,så det blev nästan en tävling mellan oss två.Sen när hon klarade den 3:je trucken ua. så fick jag prestationsångest o klantade förstås till allt. Hade PMS igår också,vilket inte gjorde saken bättre.
Jag skakade som jag hade haft Parkinson fortfarande då jag kom hem och sen släppte spänningen och jag föll i tårar,även av besvikelse över att jag inte presterat 100%.
Har kommit fram till att jag är en beröms-vampyr! Jag MÅSTE få beröm för att inte bli deppig,eller att jag ska tycka att jag är värdelös. Varför kan jag inte tycka att jag duger som jag är...jag BEHÖVER inte vara bäst,vackrast eller smarast..det duger att jag gör mitt bästa?!
Jag ska ju ev. gå på DBT...får nog öva på mitt tänk där.
Idag är jag är nöjd över mig själv,men det behövs inte mycket för att jag ska glömma allt positivt och bara kommer ihåg om någon sagt något negativt om mig,eller om jag inte klarat något så bra som kräver av mig själv. :-(

1 kommentar:

  1. lite blod till vampyren:

    fyyyyf*an vad bäst av dig!
    du går en kurs OCH du gör det med bravur!
    du går i dbt:n och kämpar med tusen saker dagligen!

    beröm behöver alla, sjuka som friska. det är sunt, men att även lita på sitt eget beröm kring sig själv är viktigt att kunna göra!

    du, var störtnöjd! du är verkligen värd det!
    kram

    SvaraRadera