onsdag 15 januari 2014

Hur kan man leva utan sina "speedade" dagar??

Jag är troligen Bipolär,trots att jag inte fått den diagnosen (än). När jag tänker tillbaka på mitt liv,så har jag sen 14års åldern haft maniska dagar,följt av mörka, tråkiga,ingen livslust-perioder.(Maniska dagarna håller på i ca två veckor som längst) Och det är ju dom speedade dagarna som gör att man orkar leva.VAD vore jag utan dom? En tråkig,grå mus som bara vill vara hemma och hetsäta typ. När man är speedad så är det precis som man vore drogad..Man är euforisk,bäst,pigg,glad,sexig,snygg,kan allt och vill allt. HUR kan ni som medicinerar er leva utan dessa dagar?? JAG behöver dom dagarna för att överhuvudtaget orka perioderna där emellan. Nu har jag varit i en mörkersvacka i över en månad.Håller på och ruttnar! Ja,så känns det! Jag stinker! Jag sköter inte min hygien ordentligt,jag intimrakar inte mig heller. URK! Men vad spelar det för roll? Jag träffar ju ingen!Jag har blivit rädd för män/sex.Jag som var sexmissbrukare förut?! Jag är så trött på allt..på mig själv,på livet och på människorna och framförallt på alla måsten! TRÖTT!TRÖTT!TRÖTT! Varför måste jag vakna? Vill somna in forever!! Jag ska på arbetsintervju på fredag! Jippiii! (NOT)

5 kommentarer:

  1. När jag låg inne på psyk sist så frågade läkaren om jag känner mig speedad ibland, och jag svara tyvärr inte! Det är ju så att jag/vi som "bara" är deprimerade inte vet annat. Jag har åxå BRA dagar, men inte så att jag är speedad. Kan det vara så att de som är Bipolära "märker" det mer eftersom det är toppar, och sen helvetiska dalar?
    Känner att jag svamlar..hoppas du förstår vad jag menar iaf !

    SvaraRadera
  2. Ja,mina toppendagar är MER än bara bra dagar.Känslan kan beskrivas vid att man är nykär..eller har tagit någon uppåtdrog. Huvudet fylls av allt man vill göra,man pratar fortare,jobbar sjukt mycket utan att bli trött,stressar,skrattar/ler för sig själv,kör bil aggressivt/fort,behöver mindre-ingen sömn,man tränar,dricker,gör av med pengar och har ofta sex,klarar av allt med högt självförtroende.

    SvaraRadera
  3. Så är inte mina Bra dagar, dom är mer "lugna" Typ att jag inte märker av dagarna alls. Dom bara går förbi, och sen mår man bajs igen.

    SvaraRadera
  4. Har du fått diagnos? Typ kronisk depression?

    SvaraRadera
  5. Nope, inte än, men det gör jag nog.. Jag håller på att kolla upp om jag lider av Posttraumatiskt-stress, för även det kan göra att jag mår som jag gör.

    SvaraRadera