måndag 30 januari 2012

Äh!..

Ingen bra dag idag..mår blähää.Var hos läkaren,en trevlig gammal man,men han pratade så jävla tyst,så man hörde bara hälften av vad han mumlade. Han skrev förstås ut mer mediciner..en annan sort av insomningstabletter och Atarax som jag ska ta "vid behov".
Jag får kanske ytterligare en ny öppenvårdskontakt,eftersom det inte är säkert att min förra kommer tillbaks.
Man tappar lite förtroende för en psyk-läkare som inte ens vet vad BDD är förnånting. :-/ Ingen tar mina ätstörningar heller på allvar. Han läkaren frågade bara lite snabbt-Men du har inte så allvarliga ätproblem att du går ner i vikt?  Och så var det inget mer om det....350kr fattigare för läkarbesöket. :(

5 kommentarer:

  1. Men...hur kan dom kalla dina ätstörningar för inte så allvarliga :-( man blir ju mörkrädd för hur psykvården fungerar...Kram vännen C

    SvaraRadera
  2. Tror dom sopar sånt under mattan som dom inte kan hjälpa mig med,för ätstörningar kan man inte bota med piller,inte heller BDD och därför lyssnar dom inte ens.Och det som jag tycker är sjukast är att jag bara någon minut innan sagt att jag tänkte ta mitt liv på nyårsa. med hjälp av sprit och tabletter och så skriver han bara ut MER sömntabletter utan att ens tveka,bara för att jag bad om det.

    SvaraRadera
  3. Undrar om dom inte riktigt tror på dig för att du är ärlig och berättar sånt som andra kanske försöker dölja, om jag förstått A rätt så är det en utav sakerna som en boendestödjare kan hjälpa till med...att Tex. följa med på läkarbesök. Kanske får man ett annorlunda bemötande om man har någon med sig. C

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte varför dom inte lyssnar,eller ev. tror på mig.Träffade ju en NY läkare igen och även han var tvungen och påpeka vilket arbetsliv jag hade bakom mig..alltså hur STARK jag har varit.Lösningen på mitt mående enligt alla är att jag kommer ut på jobb igen.
    Jag har ju haft folk med mig till läkaren,har även varit helt "borta",gråtit och skakat osv. Det var efter ett sånt möte då läkaren tyckte att jag var redo för arbetsträning. Ja,jag vet inte..Man får försöka ta sig i kragen och bara bli frisk och okej..utan hjälp.

    SvaraRadera