söndag 9 juni 2013

Vilsen i mig själv..vem är jag?

Har inte skrivit på ett tag..känns som jag lever någons annans liv,jag är inte mig själv,försöker anpassa mig,låtsas fungera att vara "normal"/frisk.
Har fått heltidsanställning..det är läskigt,är rädd för att göra bort mig..att jag inte ska klara av och fungera bland alla dessa människor och deras krav,rädd för att inte lära mig saker...FATTA!Alla andra är så duktiga,medans jag.............bara låtsas att vara det.
Jag var på firmafest för ett tag sen...blev för full,blev av med både plånboken och hemnycklarna.Jag kan inte skylla på någon annan för att förstöra mitt liv...för det är bara jag själv som är skyldig till allt.Låssmeden kostade 1500kr..precis vad jag behövde?! För ett tag sen fick jag böter i tunnelbanan för ogiltigt färdmedel också på över 1000kr...osv..Hela tiden kommer det bakslag då det gäller ekonomin som jag SJÄLV orsakar.
Efter nyckel/plånboksförlusten rasade jag ett par dygn,var totalt avslagen och orolig..borta.Tänkte sluta äta o dricka igen..bara tyna bort.Men livet och verkligheten väckte mig återigen.Plånboken kom fram ganska fort,utan att dom rört någonting i den..nycklarna är borta men har bytt låskolv. Så nu är det "fixat",tills något nytt händer igen.För det gör det alltid,det kommer jag o se till. Jag finns ju här för att jag ska lida? Och träffar jag ingen annan som som skadar mig,så får jag väl se till o göra själv?

1 kommentar:

  1. Hmm... alla dessa människor och deras krav, frågan är ju om inte det största kravet kommer från dig själv ? Jag tror i alla fall på dig...KRAM C

    SvaraRadera