måndag 17 februari 2014

Smart mentalsjuk?

Har ni tänkt på att dom flesta genier har varit på nåt sätt mentalsjuka? Musiker,konstnärer,filosofer mm. Jag håller på och läser en bok nu http://www.bokus.com/bok/9789187852367/ingen-dans-pa-rosor/ och mycket är så igenkännande i boken. Hennes tankar i Yr världen,hur den riktiga världen känns osv. Man har som ett eget mentalt språk,ett språk som ingen "vanlig" människa kan förstå,ett språk som man inte kan göra förstådd. För språket är mer en KÄNSLA,en upplevelse som inte har några ord. Känslan som kommer när man mår bra.. -*Är du verkligen värd att må så där bra?? Vad ler du åt? Tror du att han/hon verkligen bryr sig om dig? Kom ihåg!! Kom ihåg hur det alltid har varit..mår du bra så blir du straffad tillslut,någonting hemskt kommer ALLTID att hända dig..titta i spegeln! -Vad ser du?? Jo,en elefantkvinna..ett stort huvud med gristryne och stripigt hår,spegeln ljuger inte,så sluta le din groteska varelse!Därför alla lämnat dig..för du är GROTESK,du är INGENTING värt att bry sig om eller ens komma ihåg! Därför lämnade din mor,far,plastfarsa,brorsa,vänner,pojkvänner till och med KUKARNA dig utan ens ett hejdå..utan att ens se bakåt.När dom var borta,var DU borta ur deras minne dom gick vidare,lyckliga och ovetandes om den smärta dom orsakat dig. Smärtan som jag numera försöker återuppleva med att skada mig själv...för att PÅMINNA mig om vem jag aldrig kommer att vara! Den du ÄLSKAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar