onsdag 25 januari 2012

Blir bara förbannad!! (ECT)

Det här KAN inte vara en hemlighet!!! http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article14266599.ab
Många vet om det,läkarna,dom som utför "våldtäkten"+vårdarna som tar dit dig.
Jag hamnade på psyket i mars förra året,var helt okontaktbar i ett par dagar,MEN det var första gången jag hamnade på psyket och det var endast efter drygt 4månaders depression. Dom hade inte ens HUNNIT prova någon annan behandling,medicinering,så det här var INTE sista utvägen för att rädda mig!! Jag har minnesluckor nu,saker som jag aldrig kommer och minnas igen,namn på personer jag tex. arbetat med,hela skoltiden är typ borta osv. Har berättat om det här både på Carema och på efterföljningen av ECT:n men ingen tar mig på allvar!! Alla påstår att det är pga. depressionen som jag har tappat minnet. :-/  OM ECT:n hade gjort mig BÄTTRE så hade jag kanske accepterat luckorna,men jag blev inte ett dugg mindre självmordsbenägen,jag blev inte ett dugg gladare,tvärtom,sen när jag började förstå vad dom gjort med min hjärna,att den var nu skadad för alltid,så mådde jag ännu sämre. Jag stressar min hjärna då jag försöker komma ihåg namn och händelser,vägar till bekanta ....åh...suck

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hittade denna sida när jag sökte på ECT.

    Hemskt att läsa om hur du har blivit behandlad. Hemskt!

    Typiskt att du skyller allt på dig, trots att de vet att många människor har fått skador av ECT.

    Se denna sida: http://www.elchocker.se/

    Du borde anmäla det som har hänt dig. Kontakta mig så skall jag hjälpa dig.

    Du är alltså inte ensam, många människor har fått skador av ECT och många fall har uppmärksammats i media, Uppdrag Granskning etc.

    Det är verkligen hemskt att denna behandling får fortsätta.

    Vänliga hälsn,
    Peter - peterularsson@gmail.com

    SvaraRadera