söndag 28 oktober 2012

Så många sätt att skada/straffa sig själv på.

Dom flesta tänker på att skära med rakblad är den typiska metoden på att skada sig själv på,speciellt om man är Borderline.Men det finns så många andra saker...faktiskt även sätt som man inte tänker på är självskadebeteende,men jag som skiftar mina självskademetoder vet därmed att det är så.
Mitt mest typiska skadebeteende är faktiskt att nästan arbeta ihjäl mig..Jag jobbar så hårt,stressar så mycket,med slitsamma jobb att jag nästan inte kan röra på mig då jag kommer hem,hela kroppen värker,huvudet kokar av stressande jobbtankar osv. Då mår jag "bra"...då behöver jag inte straffa mig själv med att spy upp maten,träffa någon som gör mig illa osv.
Jag gnyr i min tysthet o fasar för nästa dag,då jag ska orka igen. Har jämfört arbetsdagar med att det känns som jag blivit brutalt våldtagen varje dag. För jag har ju även den där sociala biten,som "gör ont".Min BDD tex.som gör att jag mår dåligt..att behöva umgås med speciellt kvinnor gör att jag är som en rädd kanin,som absolut inte FÅR visa hur rädd jag är,vilket gör att jag är på helspänn hela dagarna,dom pratar med mig,jag lyssnar,men det är sällan jag förstår egentligen vad dom säger.(Oftast gnäller dom över nåt/någon)
Har någon pratat med mig,eller om jag sagt något till någon annan så grubblar jag på det länge,tolkar o funderar..sa jag något dumt? Vad menade människan med det där? Vad tycker han/hon om mig egentligen? osv.
Vet att många ledsnar på mig på jobbet just för att jag stressar för mycket+ att jag är en bessewisser,vill gör allt exakt på mitt sätt,med mina verktyg osv.
När jag var arbetsledare inom trädgård så sas det..-Jobbar du med henne,så behöver du inte ens tänka själv. Och en annan sa på en firmafest att - Du behandlar mig som en hund. :-(
Mycket därför så undviker jag folk numera,för jag vet att jag är sån+att jag stressar bara ännu mer om jag ska samarbeta,det blir bara kaos.
Jag blir friskförklarad på onsdag.Då ska jag börja söka jobb,heltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar