fredag 4 januari 2013

Myndighetsgamar pickar på mig!

Jag ORKAR ingenting..vill bara sova o skita i ALLT,men alla MÅSTEN trycker på om man vill få pengar nånstans ifrån o inte bli uteliggare.Man känner sig lite som döende och alla myndigheter är gamar som bara väntar...väntar o pickar på mig då o då för att jag ska ge upp.
Nu har jag ordnat ekonomin igen för den här månaden,men det är ett evigt kämpande,speciellt om man är sjukskriven eller arbetslös.Och så faller man medans man är i ekonomisk/psykisk kris,men det är då man MÅSTE orka som mest,man får ingen som helst pardon-hjälp.
Tänkte söka socialbidrag förra månaden,men fick en lista på alla intyg,kvitton mm. som jag skulle behöva skicka in innan jag ens fick en tid till dom...och jag gav upp redan då jag såg listan på dessa 13 olika punkter.Papper o kontoöversikt 3månader tillbaka.Hade blivit en hel bok...no chans!
Idag MÅSTE jag till Af. och visa upp mitt truckkurt,så dom lägger in det i registret..det räcker nämligen inte att man SÄGER att man fixat det...vi arbetslösa är lögnare o jordens avskum som man inte kan lita på,vi  BARA ljuger och vill få all bidrag "gratis"...och no,no det går inte,tänker farbror myndighet..som numera är min förmyndare!(Eller har varit det i över 3års tid.).
Jag är 45år..men känner mig som 16 igen..väntar bara på att någon ska -Lilla gumma..mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar