fredag 4 januari 2013

När börjar datorvärlden äntligen ta över pappersbyrokratin??

HELT idiotiskt..Jag har kontakt med min A-kassa genom nätet..dit jag ska bla skicka frågor och fylla i mina kassakort.Deras kassakort o kassakortregler är ganska otydliga o enkla att misstolka. Okej,jag gör som jag tror det vara,efter några förfrågningar...men skitsamma hur rätt man FÖRSÖKER,så dimper det där förbannade kuverten ner..med fler INTYG som ska skickas till dom.Och det kommer alltid tidigast 2veckor efter A-kassan egentligen redan vet att - Ett sånt intyg ska hon skicka. Dom bara förstör ens liv,hur mycket orkar jag koncentrera mig på att söka jobb,då jag inte ens vet hur jag överlever månaden..när blir man vräkt,får betalningsanmärkningar osv. ?? Är det DET dom vill? Jag har betalat till a-kassan i över 20års tid..sen när man behöver få tillbaks lite,så försöker dom HELA tiden hitta på saker,så pengarna åtminstone får månaders fördröjning.
Samma skit var det med fk. och sjukvården..papper skickades tillbaka..FEL,FEL,FEL..dom FATTAR inte att dom leker med människors liv.När man är sjuk så orkar man ännu mindre..och jag VILL orka nu,vill inte hamna i mentalvården...som en självmordsbenägen patient.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar