tisdag 11 september 2012

Ung/gammal...samma skit!

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/sex-som-ett-rop-pa-hjalp_7483396.svd

Förstår att det här inlägget är på en sida som kanske SKA handla om unga?! Men dom borde ändå ha skrivit att det här skadebeteendet är lika svår o bli av med som vilket självskadebeteende som helst. Jag har levt med det i hela mitt liv och är 40+ nu och fortfarande finns beteendet i mig. Så länge jag mår dåligt,så länge jag hatar mig själv o min kropp o allt jag står för,kommer jag och straffa mig själv på olika sätt.
Jag som äldre med Borderline,har format min hjärna,mitt liv och den kända frasen -Det är svårt att lära en gammal hund att sitta...stämmer verkligen på mig. Det finns knappt några DBT-grupper för oss äldre,terapister är ofta jämngamla eller yngre än mig så dom har svårare att bli en auktoritär inför mig,jag har ju oftast upplevt så mycket mer...VET så mycket mer o då är det inte lätt för någon att tala om för mig -Du borde../ du borde inte....och peka med pekfingret.
Sen en annan sak..jag är EXPERT på att dölja mitt mående,mina beteenden.Det är först nu ,snart 2år tillbaka i tiden som jag kom ur min svarta,mörka garderob som svag o psyksjuk med självmordstankar. Många tror fortfarande inte på allt..dom tror det var en lätt depression,jag gick in i väggen osv. Jag som alltid varit den starka,rättframma,ärliga bruden som skiter i vad andra tycker o tänker om mig.(när det egentligen är helt tvärtom)
Dom har inte sett mig,när jag går med tunga steg till jobbet,fasar för ännu en dag då jag måste visa mig o umgås med andra arbetskompisar..där jag har ständig prestationsångest och aldrig duger...
Alla mina "kukar",skulle aldrig tänka att jag inte varit med på allt jag gjort eller det dom gjort. Skulle man fråga tex. 4dyngsknullet hur han skulle sett på dom 4dygnen då han våldtog mig 20ggr. (han räknade hur många ggr. det gick för han)...skulle han bara säga att han -haft sex med en villig kåt tjej.
Alla kukarna jag sugit av...tror jag gjort det för att jag ÄLSKAR o suga kuk. Dom har inte sett mig efteråt,hur tom jag kännt mig,då dom inte ens rört mig,utan bara tänkt på sin egen njutning..tryckt sin balle in i min mun o inte ens betalat efteråt,alltså har jag kännt mig BILLIGARE än en luder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar