torsdag 31 januari 2013

HAR INTE RÅD..med tandvård!

Helt idiotiska priser dom tar..jag blir så förbannad,mest förbannad på mesiga svenskarna som accepterar  att det ska få fortsätta..VARFÖR kan inte munvård ingå i vilken vård som helst?! Man kan ju DÖ av en hemsk infektion,smärtan är oumbärlig,inga värktabletter hjälper ens,man kan bli socialt isolerad o framförallt ser folk ner på människor som har dåliga tänder och har tappat tänder...klassdiskriminering.
Jag som knappt har pengar till mat o boende..VARIFRÅN ska jag punga ut pengarna till tänderna?
Fick sån ångest igår,var hos tandläkaren,en koll bara.. där dom tog 5bilder..var där inne högst 10minuter och det gick på 720kr!!!!!! Dom hittade ett pyttehål,som ska lagas och så ville hon att jag skulle gå till tandhygienist.Jag har verkligen inte mycket tandsten,röker inte..bara lite bakom nedre framtänderna och att skrapa bort det går på 800kr.NO WAY!

Kan inte sova igen..vaknar efter bara någon timmes sömn,som jag får med hjälp av sleepisar och sen kan jag inte somna om,utan hjärnan går på högvarv..Jag "samtalar",jag planerar och tänker på saker jag varit med om mm.

Inatt tänkte jag bla. på Myrorna. Tänk om alla som skänker dit saker visste hur mycket som går till SPILLO! Speciellt nu då dom börjat sälja/köra saker/kläder till öststaterna..dom fattiga länderna där.Dom tippar o pressar långtradarflaken helt proppfulla..utan någon som helst sortering..så även svenska böcker i massor,så dyra saker som dom aldrig kan sälja där  borta hos deras Myrorna-butik.Mycket går sönder,glas o porslin framförallt,eftersom sakerna bara tippas på,ganska högt uppifrån med truck, ur burarna..sen vet jag ju inte hur hanteringen sker väl där borta.
Chaufförerna snor saker och säljer eller behåller själva..en vardagsrumsmatta el. dylikt är ju typ vad dom får i lön.När sakerna tippas,så är chaufförerna där o rotar o lägger undan,trots tillsägelse,men det är ju omöjligt o kolla,kan säkert försvinna 100kg ur lasten utan att det märks.

Har börjat äta Flouxetin igen..vet inte riktigt varför.Har en jäkla massa Flouxetintabletter hemma o mår skit,så testar igen,har för mig att dom tog bort min matlust sist..vilket är positivt.

Börjar ju troligen praktisera nästa vecka,på ett perfekt ställe..borde vara lycklig för att jag fick chansen,men..känner ingen som helst glädje över något.
Arbete ser jag som ett -straff..där jag ska plågas både psykiskt o fysiskt.

1 kommentar:

  1. Gå gärna med i vår grupp på FB VI SOM ANSER TÄNDER TILLHÖR KROPPEN. Där vi protesterar starkt mot just detta.

    SvaraRadera