torsdag 31 januari 2013

Inbillad-psyksjuk?

Jag TÄNKER,sjukt mycket,hela tiden.Läser hos många med psykiska diagnoser,känner igen mig,men ändå inte.KAN man vara psyksjuk och klara av livet,med jobb,familj,ekonomi,utan beroenden mm.,är det möjligt?
Jag kanske inte ens har BDD,jag ÄR nog precis så ful som jag ser mig själv? Dåliga dagar kan ju alla ha,även självmordstankar..man är trött på livet eller deprimerad pga. något?
Jag KLARAR ju av och vara på ett jobb,möten osv. hur dåligt jag än mår,sen att det tar all min kraft och jag lägger mig DÖD på golvet då jag kommer hem,kanske också är vanligt? Det är ju sån press på alla att vi ska DUGA o vara duktiga?!
Mina euforiska,aggressiva dagar,kanske är en "kvinnosak" o beror på hormoner??
Ingen annan tror ju att jag är psyksjuk,för det märks inte..och det är väl inget man borde klara av att dölja i hela sitt liv typ?
Fan,vilken FJANT jag är..som gnäller om mitt mående o hur mitt liv har varit.
Hatar mig ännu mer för det! Nu får jag ta och kamma mig,har ju fått ett jobb..dom skulle väl inte anställt en som dom tror är koko?...och ändå berättade jag om det. (Faktiskt så förstod hon som intervjuade mig,för hennes storasyster var lite som mig o även hon rasade o får nu hjälp av psyk.)
Skriver allt det här med gråten i halsen..vill INTE vara jag!! ORKAR inte vara jag!

2 kommentarer:

  1. Det är kanske för att du dolt ett dåligmående hela ditt liv som du blivit sjuk? När skillnaden mellan ditt yttre och ditt inre blivit för stort. Så du behöver försöka släppa på att maskera dig lite i taget så det blir balans. Om du försöker återgå till den du var innan du rasade, så kommer du hamna där igen. Så behöver du kanske öva på att tänka att psyksjuk inte är att vara koko. Visst kanske det känns skämmigt att vara "sjuk i huvudet", men det är ju det man är; vi alla är ibland. Det betyder ju inte att man är helt borta i lala-land, utan bara att man behöver hjälp för att hitta tillbaka till fastare mental mark. Stå för den du är inför kollegor i portioner. En del kanske vänder dig ryggen, för att de är rädda för att gräva i sig själva, men några kommer tycka du är modig och stark som vågar prata om djupare saker.

    SvaraRadera
  2. Du skriver oftast så tänkvärda, smarta kommentarer.Tackar för dom..

    SvaraRadera