torsdag 14 februari 2013

Livets-lön

Jag har ju fått en praktikplats..på heltid i 3mån. Jag får ut ca. 10.000kr/månaden efter skatt! Snacka om att man blir utnyttjad..Jag är 45år...inte ens ungdomarna får så lite på sitt sommarjobb.
Jag mår så dåligt av all stress att jag är spyfärdig.Jobbet tar all min kraft..orkar knappt göra iordning nästa dags lunch.Orkar inte bry mig om något/någon.
Det arbetar flera tuffa,starka kvinnor på mitt jobb..kvinnor som får mig o känna mig värdelös,mindrevärdig. Har alltid haft svårt att arbeta o umgås med kvinnor.Nu har jag hjälpt en duktig kvinna,som arbetat där i över i 10år och kan allt.Eftersom jag mår dåligt,är nervös...så blir det att jag "gör bort mig" hela tiden.Jag HÖR liksom vad hon säger,men förstår inte henne ändå. Känner mig som en liten flicka...och då är jag ändå äldre än hon. :-(
Eftersom jag vill vara duktig,så vill jag klara mig själv så mycket som möjligt,utan att behöva fråga om hjälp hela tiden. Jag är kort i rocken och skulle hänga upp varor högt uppe,tog fram en konstig stege,som jag lutade mot hyllan...som sen rasade då jag klättrade upp på den.Kunde gått väldigt illa.Nu klarade jag mig med skrapsår på armen , på smalbenet och så fick jag ett sår på fingret.
Jag är stelopererad i nacken..från 2:a-12:e kotan. När jag rör på huvudet,så rasslar det om nacken,precis som om man hade sand mellan kotorna. Undrar om nåt har hänt..det där har jag haft ganska länge,inget som hände idag.Känner mig bara mörbultad,som alltid då jag jobbar.

Jag har ingen och vara extra kärleksfull mot idag...men drömde en kärleksfull dröm inatt,får leva på det.

Jag känner mig så ful o hemsk att jag skulle inte klara av o visa mig för någon man nu,eller umgås..

Var är mina speedade happydays?? Behöver få må BRA..för att inte ge upp.

Är som en stinkade,urkramad disktrasa...som folk bara använder o sen slänger åt sidan o glömmer bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar