torsdag 22 december 2011

Besatt

Vi..eller jag som har ätstörningar TÄNKER mat,lever mat 24/7. Många räknar kalorier,vilket jag aldrig gjort,men däremot tänker jag -Mat som förbränner,eller som är extremt nyttigt. Ofta blir jag helt besatt i en del saker..Curry har alltid varit en sån krydda,har det på nästan allt ...Nuförtiden har jag även blivit besatt i Pepparrot..tycker det är sjukt gott och så inbillar jag mig åtminstone att det är extra nyttigt. Köper te med Ingefära,för även det ska öka förbränningen. Äter ganska ofta stark senap. Rödbetor ska vara bra för levern..tomater och hallon,blåbär ska innehålla en massa antioxidanter. Sen äter jag även solrosfrön,osockrad surdegsbröd eller sportknäcke.
Har aldrig druckigt en massa läskedrycker,saft osv. Dricker Grapejuice eller (citron)vatten. Har aldrig gillat smågodis.
Så att jag inte är smalare än vad jag är...är egentligen ett mysterium..eller är fetgenerna verkligen så starka?? För släkten på morsans sida är överviktiga nästan allihopp. Min mormor var lika bred som lång nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar