tisdag 20 december 2011

Jag fattar inte!?

Hur resonerar läkare då dom skriver ut Imovane i flera månader? Själv så har jag ätit dom i minst 10månader. Och läkaren fortsätter och skriva ut dom,bara jag ber om det. I bipacksedeln står det:
Behandlingen bör vara tillfällig och ska helst inte överstiga fyra veckor.+
Alkohol och läkemedel mot depression, ångest och demens (psykofarmaka) bör undvikas när Du använder Imovane.(Äter antidepressiva)
Om du har nedsatt leverfunktion, nedsatt andningsfunktion, nedsatt allmäntillstånd eller är äldre (hos äldre personer stannar läkemedlet kvar längre i kroppen) samt om Du tidigare har varit beroende av droger eller alkohol bör Du rådgöra med Din läkare innan behandlingen med Imovane påbörjas.
Man bör inte äta grapefrukt eller dricka grapefruktjuice när man använder medicinen. Grapefrukt kan minska kroppens förmåga att göra sig av med det verksamma ämnet. Man kan då få kraftigare effekt av medicinen och ökad risk för biverkningar. ..
Det enda jag dricker förutom vatten,är just grapejuice. :-/
Ingen har kollat min leverfunktion.Jag har alltid varit öppen med att då jag gör självmord,så ska jag göra det med hjälp av mediciner och alkohol.Dom vet också om att jag överdoserat tabletterna och har sovit bort flera dygn med hjälp av dom.
Nu försöker jag självmant sluta med dom och har inte hämtat ut,men vet inte om jag är stark nog.Skulle vara så skönt och få sova bort ångesten,tankarna.
Nu sover jag nästan ingenting och den här natten var värre än på länge,konstigt nog. Hade "kryp" i ansiktet,kunde inte somna och när jag väl somnade på morgonkvisten igen,så drömde jag mardrömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar