fredag 25 november 2011

Blogg hierarki!

Vi är många som har blivit "tillsagda" hur vi ska bete oss här i bloggvärlden.Vad man kan skriva eller inte skriva om..hur man ska vara eller inte vara. Nu till o och med vad jag ska få läsa eller inte läsa.
Jag har inte skrivit något om att jag inte GILLAR sk. kallade "systersbloggar",jag skulle inte följa dom om jag inte fann det intressant, hur unga kvinnor med psykiska sjukdomar och diagnoser upplever världen.
Jag läser för jag vill LÄRA mig,för att jag är nyfiken och har ett intresse.
Skulle jag vara intresserad av fåglar tex. så skulle jag besöka sådana sidor/bloggar och säkert fråga några idiotiska frågor som pluppar upp i hjärnan,som jag vill ha svar på.
Jag vill gärna bolla med olikheter..olika synvinklar..olika tänk.
Och då är mina intresseområden,som jag vill lära mig och förstå hur majoriteten,eller varför inte en minoritet tänker om ämnen som: religion,sex,djur/kött,man KAN ju inte veta allt,speciellt om man inte frågar.
För mig är det ingen TÄVLING om hur många som tänker likadant,eller vem som får flest läsare per inlägg,vem som stavar bäst och har korrekt grammatik,vem som känner flest kändisar,vem som vågar skriva värsta orden/sakerna...Jag koncentrerar mig på innehållet,fast ibland förstår jag inte innehållet för vi "pratar" inte samma språk.
Det finns även några som försöker vara kopior av andra bloggare och det blir bara patetiskt.
Hmm..är skittrött,så tankarna blev lite extra kaotiska och även grötiga just nu...men kände för att skriva av mig lite,så jag kan somna om och inte fyller hjärnan med dessa tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar