måndag 21 november 2011

En dag i vardagen.

Hade ingen lust att gå upp alls idag,men dåliga samvetet tvingade mig.Tänkte på alla som är på jobbet och sliter,känner mig som en parasit.Har ifs. betalat skatt sen jag var 16år,betalat Tv-avgiften och inte varit och "tiggt" pengar på soc. osv. (Förutom en gång då jag var 20år,fick hela 90kr av dom så jag kunde åtminstone köpa toapapper.)
Jag låg kvar länge i sängen imorse och tänkte på hur jag har blivit,förändrats detta år,från starke Pippi som klarade av allt ensam,kunde ta emot vilken skit som helst till denna svaga vrak utan någon som helst levnadsvilja eller framtidstro.
Imorgon ska jag till arbetsförmedligen och träffa någon arbetspsykolog.
Jag skulle vilja förvinna in mörkret igen,släppa allt,sluta äta och dricka och sluta bry mig om något,bara tyna bort. Samtidigt som jag tänker att jag SKA finnas kvar här och lida,det är bestämt så...det är mitt öde.

9 kommentarer:

  1. Tog mig tiden och läste dina inlägg(absolut inte alla)hade kunnat kommentera många men då skulle det bli så motsägelsefullt.
    -"Tigga"pengar av soc.(va jävligt tacksam)
    -Att supa regelbundet
    -trycka i sig tabletter
    -låta sig bli utnyttjad
    -behandlas med Ect
    Detta är ditt liv,din vardag och det du lägger ut och skriver om.
    Det är tragiskt men sant.
    Det är din verklighet men att samtidigt förneka den och få det att låta som det vore något "andra"människor sysslar med och inte du gör är det som gör att man nästan vill be dig sluta skriva.
    Att försöka försköna din tragiskt ensamma vardag genom att prata om intelligens,din iQ gör att du framställer din blogg som om den vore skriven av en 16 åring.Du följer så många bloggare som lider av psykiska sjukdomar som du samtidigt fullständigt FÖRNEDRAR.Din bakgrund är inte unik och inte heller din kamp så försök att komma ut ur din garderob så kanske du faktiskt kan få lite medhåll och support från oss som bloggar inom samma kategori /Helljess

    SvaraRadera
  2. Håller inte med dig om något du skriver.(Nästan)
    Märks att du inte förstår min "barnsligt skrivna" blogg.
    Vad ska jag vara tacksam för? Super inte REGELBUNDET,trycker i mig insomningstablett i minsta möjliga dos för att kunna somna och sova ett par timmar,jag HAR BEHANDLATS mot ECT,(aldrig mera.)
    Jag har många frågor och tankar i mitt huvud,som jag skriver om,de mesta har jag ju skrivit i frågeform för jag försöker förstå.
    Min bakgrund ÄR unik!!!..Jag har inte heller haft något med psykvården att göra först senaste året.
    Jag har läkar-beroende och medicinfobi därför blir jag rädd då jag läser i flera bloggar hur dom blivit beroende av mediciner.För mig är det en kamp att bara ta en ynka antidepressiv tablett om dagen.
    Hoppas du kan förklara bättre hur jag förnedrar er? Det finns mycket förnekelse i mig,det här är första året jag har blivit tvungen och stanna upp och TÄNKA,jag känner inte igen mig själv och det gör inte andra heller.
    Bara det här att jag numera skriver som en barnrumpa är en jobbig facit för den förändringen.
    Jag är inte ute efter och fiska medhåll eller "tycka synd" om. ALDRIG!
    Är lite rädd för er som läser nuförtiden också,för världen är så grym och oförstående.Fick stänga ner en blogg för att dessa Hyenor som njuter av att slita en stycken valde mig som ett offer och jag är inte lika stark,likgiltig, som jag var förut.
    Men jag har bloggat i så många år att det har blivit en vana,en drog för mig.
    Jag FÖRSKÖNAR inte heller min vardag genom att skriva om intelligens (eller vad som jag skriver om),vilken konstig sak att ens påstå något sådant.
    Min garderob och ensamheten i den är en så länge såpass trygg plats för mig,för att jag ska våga komma ut än,en plats som håller mig levande.
    // Sorgligast

    SvaraRadera
  3. Nu försökte jag få dig att se din möjlighet att komma in i den kategorin bloggare som du söker dig till.
    Vi har alla en bakgrund som vi ser är unik och som dessutom gräver sönder oss från vårt inre och sen spottar ut det i ditt sätt att förneka allt som har med psykisk diagnos/medicin(din term=knark).
    Du är inte värd att få veta just min barndom men tro mig när jag säger att stå utan föräldrar eller bli våldtagen av sin far eller förnekad av sin mor är en droppe i havet i denna äckliga värld så vakna upp och formulera dig mer ödmjukt och försök vara mer delaktig så kan vi väl se om du växer eller faller.

    SvaraRadera
  4. Sorry! Jag försöker inte komma "in" nånstans.Jag tävlar inte heller om vem som har haft det värst.
    Vad ska jag vara mer delaktig i?
    Jag kämpar med mitt,läser en del bloggar,skriver ganska sällan något i dom,för orkar inte tassa på tå och behöva tänka på hela tiden vad man kan fråga eller inte,utan att bli påhoppad.
    Ja,jag har ganska många frågor och tankar om hur vi människor tänker och tycker.
    Jag förnekar inte heller era/mina diagnoser,kallar inte tabletter för knark.När jag skriver om knark så menar jag riktiga droger inte recepbelagda tabletter!!
    Jag har inte skrivit ett ont ord i någons blogg,inte beskyllt någon för någonting.Är inte heller ute efter bloggvänner som gullar hos varandra. Är man ärlig,står för det man skriver,man skriver det man kan säga mellan fyra ögon...så är det okej.Blogg vett!?// Sorgligast

    SvaraRadera
  5. Vakna lilla flicka ville jag säga men du är ju 40 år.
    Insomningtabletter...nu vet ju inte jag vilka det är men tabletter som skrivs ut via läkare osm är KNARK.
    Men jag skiter i ditt förnekande men jag kan ju bereätta att dina påpekanden om "systerblogger" så kan jag säga att minst fyra av dom bloggarna du följer är vänner som försöker stötta varann så så se till att sluta läsa dom och göra inlägg om dina försök till att hitta någon gemenskap genom djurrätt...för VI är dom du har lagt den etiketten på.Ta en kurs i Dyslexi och läs på innan du kastar sten i glashus för för det lilla jag såg hos dig som fick mig att känna att det var värt att göra ett inlägg till så du ändå förstod var ju som att fisa i rymden...titta på hur många inlägg du har och inse att något inte stämmer.....

    SvaraRadera
  6. Ha,ha! Kan bara skratta.
    Vad håller DU på med!?
    Jag läser väl vilka bloggar jag vill,har sett för länge sen att ni är "bloggsystrar"...och?? Ni får väl vara precis vad ni vill,precis som JAG tänker vara.
    Och inte heller söker jag någon GEMENSKAP med någon bara för att jag skriver ett inlägg om något ämne!! Jag bara ruskar på huvudet för DU beter dig som en barnrumpa...VÄX upp skulle jag vilja säga. Kurs i dylexi..WOW var det det bästa du kunde komma på? Jag hade toppbetyg i svenska,men är tyvärr inte den samma efter alla ect-behandligar.Att du/ni mobbar mig för det,får mig inte och sluta skriva ,för det är bra övning för min hjärna och jag gillar och skriva ner tankar!!!!!!!!!! Det är väl därför man HAR ett blogg.Eller det är iaf. därför JAG har en blogg,inte för att skaffa vänner,söka gemenskap,bli dömd för det jag skriver/tycker..Fast det sistnämda har jag förstått är oundvikligt.Ni är några gamla bloggare som tror ni har rätt och bestämma,styra och ställa i bloggvärlden.
    Insomningstabletter är INTE KNARK..det är läkemedel!// Sorgligast

    SvaraRadera
  7. Förresten "Helljess" du stavar inte så jävla perfekt själv heller ,eller formulerar meningarna så man förstår! Du använder inga kommatecken och det här sista förstod jag verkligen inte,men förstod att det INTE var direkt ÖDMJUKT?! Varför kräver du av andra det du själv inte klarar av?
    (Ta en kurs i Dyslexi och läs på innan du kastar sten i glashus för för det lilla jag såg hos dig som fick mig att känna att det var värt att göra ett inlägg till så du ändå förstod var ju som att fisa i rymden...titta på hur många inlägg du har och inse att något inte stämmer.....)
    //Sorgligast

    SvaraRadera
  8. KOMMENTARER direkt tagna från "sorgligast"

    Förstår inte heller varför Bipolaritet (hatar det ordet,låter som man är sjuk i bisexualitet, Manodepressiv var mer rätt enligt mig)skulle vara mer allvarligt liksom,vi som är Borderliners upplever ju samma känsloskiftningar,bara det att vårt pendlande mellan död och jippii,skiftar fortare?? Men själva måendet/känslorna är lika starkt och därmed i mina ögon farligare mot oss själva då vi handlar mer impulsivt då humöret förändras så snabbt.
    September 23, 2011 3:37 PM


    INLÄGG från "sorgligast"

    Förstår hur du/ni tänker,men jag tänker inte likadant och VÅGAR tala om det trots att ni veganer/vegetarianier vill plåga mig döds och plåga/döda våra barn.
    ALLA slaktdjur/värphöns lider inte,MÅNGA husdjur lider mer.Dom blir övergödda,sönderavlade,alla kattutställningar är ju helt klart djurplågeri i mina ögon.Alla som har "vilda" djur i bur,som råttor,reptiler,fåglar mm. är även dom djurplågare,travhästar som lever bara för en sak,fraktas runt i världen för att vinna pengar åt människor!!Många hästar har dött på travbanorna...Ja,jobbigt ämne och skriva om,mycket blandade känslor..allt är inte svart eller vitt.Jag tänker även längre fram...OM alla skulle bli veganer vad händer då????? Skulle allt bli som en harmonisk paradis??? VAD vi än överkonsumerar så är det INTE bra/friskt!!
    SJÄLVKLART köper jag ekologiska mejeriprodukter OCH endast svenskt kött..varken kyckling eller kalv,inga dunprodukter,eller ull,päls.
    Det är lättare att köpa närproducerat då det kommer till ickevegetariska livsmedel -som kaffe,te,bönor,nötter,frukter osv.dom fraktas långa vägar innan dom når våra hyllor,vad har dom besprutats med?? Ja,jag vet att vad jag än skriver,så kommer få och förstå,hur jag tänker.Ni ser framför er alla dessa hemska bilder,från slakterier,transporter osv. Medans jag har även andra bilder i huvudet.
    Vilda djur som minkar,kan överleva ute i naturen och klara sig själva.(Om dom fått göra det från början),medans kossor,grisar och hönsdjur INTE gör det,inte ens hästar skulle troligen göra det längre,inte i Sverige iaf. Ska vi sluta äta djur,så ska ni även sluta inneha djur i fångenskap? Hmm?? Försöker se en sån värld framför mig....kan ni??
    Varsågod..hoppa på mig bara...har räknat med det då jag skickar det här.Vet redan på ett ungefär vad ni kommer och svara...har diskuterat ämnet så många gånger,precis som religion.

    -Detta talar sitt egna språk så nu kan du släppa din mani att följa oss och slösa tid på onödiga kommentarer.
    Livet är för kort och jag tror ditt blivit kortare ;) Ta nu hand om dig och njut av helgen så ska vi biopolära,borderline "syskon bloggare" se om vi inte kan hälsa på och förklara vad vi menade.Kram på dig tanten

    SvaraRadera
  9. Jag står för det jag har skrivit,på vilket sätt gör det där mig till mytoman förstår jag inte riktigt? Jag har aldrig slösat min tid genom att ens klicka in på din sida. Tycker du verkar vara en fruktasvärd människa..typisk sån där ME,ME,ME!
    Slösa tid?! Stoppa upp det där "snacket"nånstans där det hör hemma!! FORFARANDE bestämmer inte DU över tiden,var jag skriver eller VAD jag skriver!!!
    Är du kinkig för att du har kiss i blöjan eller vad?! Känner mig spyfärdig av dig!!!!!!!!!!
    Har ingen MANI av er,speciellt inte en lowlife som dig..Linas blogg var lite mer speciell,ni andra är bara wannabees..svaga löjliga kopior av henne.URK!!

    SvaraRadera