söndag 15 januari 2012

Psykvård??

Har försökt leta efter något annat ställe än Carema,skulle vilja byta,får ju ingen hjälp av Carema.
Men hittar inget,finns ett ställe inne i stan,men blir bökigt med resorna. Vet inte vad jag ska göra.
Tycker det är hemskt av Carema och bara skita i mig,trots att dom borde veta hur jag mår..(nu när min kontakt är långtidssjukskriven.)Har inte heller något som helst förtroende för dom längre...orkar inte träffa nya kuratorer hela tiden,som sen bara försvinner efter någon månad,så enkelt är det inte för mig och prata med någon okänd. Har ju även läkarfobi.
På Carema kan dom inte heller hjälpa mig med mina ätstörningar,BDD:n..det enda vi diskuterar är min depression.
Vad ska jag göra? Skita i all hjälp-sök och försöka klara av allt ensam igen,precis som jag gjort i hela mitt liv?! Det värsta är att jag är rädd för att,om jag inte klarar av och ta mig själv i kragen längre,så............................................BYE!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vart bor du? Finns det igen psykvård typ av lanstinget som du kan söka till,skriva en egen remiss?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag bor i en förort utanför Stockholm.Ja,man tycker ju att det borde finnas någon ickeprivat psykvård här....men hittar ingen.Är inte så pigg på och ringa och söka själv heller. :(

    SvaraRadera
  3. Tycker att du borde fundera på A:s förslag om att hjälpa dig att söka boendestöd, det här är nog en sån sak som dom skulle kunna hjälpa dig med...av det hon berättat hur det fungerar där hon jobbar så tror jag att det skulle vara en större hjälp för dig än att gå och prata en gång i månaden...KRAM C

    SvaraRadera