lördag 5 maj 2012

Diagnoser hit o dit...

Jag "fick" min Borderlinediagnos +fobisk personlighetsstörnings(diagnos?) förra sommaren,jag är över 40år gammal och har levt med dessa diagnoser i hela mitt liv utan att haft någon aning om att min personlighet,min självdestruktivitet,mina upp och ner humörsvängar,mina val och tankar har ett namn och att det finns många som är lik mig på många sätt,på många olika sätt. Har jag blivit annorlunda sen vetskapen? Bättre-sämre? Funderar.........Skriver mer om vad jag kommer fram till när jag är piggare och kan tänka och formulera mig bättre.
Har ifs. märkt..eller tänkt för mig själv i tysthet..Att Borderline anses vara en "gnälldiagnos" som inte tas riktigt på allvar..vi kan till o med bli botade. Hade man fått diagnosen Bipolär istället,så hade man klassats mer som psykiskt sjuk?! Jag pratade lite med min läkare om det där,(medans han satt vid sin dator och googlade efter antidepp åt mig,som jag tipsade om.) Jag frågade om det var möjligt att JAG är bipolär,då mina upp och ner perioder är så starka..eller speedade och deppiga som jag kallar dom för..
Men jag pratade för döva öron..och fortsatte och prata...-Ja,fast mitt humör skiftar väl oftare än vad den skulle gjort om jag var Bipolär va? Även fast själva måendet är lika starkt uppåt (bra,speedat) och nedåt (självmord,apati)... Läkaren mumlade- Ja,så skulle det vara............End of discussion liksom,nu skulle vi beställa MEDICINER som fixar min hjärna!!!!!! Doktor DÖD!!
PS: Försöker göra paus med alla sömntabletter igen,därför jag sitter här och vågar inte gå och lägga mig,för kan jag inte somna så ser jag det som ett stort misslyckande...jag som är rädd för att bli beroende av någon eller något,har blivit beroende av mina sömntabletter som tar bort mig härifrån ett par timmar...skönt och slippa TÄNKA!! Är så trött nu att jag inte KAN tänka klart....godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar