fredag 4 maj 2012

Nätvänner,folk man inte känner!

En nätvän är "bara" en massa tomma ord,enligt mig,det är så lätt att bara skriva en massa saker,kramas med okända människor osv. Men så funkar det ju inte i verkliga livet.DÄR finns ingen,som bryr sig,egentligen..ingen har tid,alla har nog med sina egna bekymmer osv. och ännu mindre kommer någon okänd och ger en spontankramar,inte ens om dom ser att man gråter.
 Jag var med på en sida,för psyk-sjuka..och höll på och ruttna av alla *Kramar hit och dit..*Styrkekramar,förstår dig kramar,känner likadant kramar,Kram♥....

Kan vara så att jag är extra irriterad idag..Är förkyld,med tjock blodig jävla snor,mensen började också,så blöder även där nere...bilhelvetet strular fortfarande trots termostatbyte och allt Grrrrrr. Var inte på arbetsträningen idag heller,för har knappt kunnat sova inatt för näsan blivit täppt och jag har vaknat av mina egna snarkljud och drömt sjuka drömmar om skitkorvsstora snorkråkor jag grävt ur näsan. :(

5 kommentarer:

  1. Förstår du att du dissar alla som läser din blogg som inte känner dig med det du skriver idag? Känns ganska märkligt om du söker förståelse.

    SvaraRadera
  2. Nej,förståelse är något helt annat.Och jag är likadan själv förresten,skriver alla dessa *kramar till folk jag aldrig mött,så egentligen är jag lika less på mig själv. Har nog mer en -"bara sån dag",då det blev för många cyberkramar,från människor som egentligen ger blanka fan i hur man mår egentligen.Så jag Kram-strejkar. Och förresten så är inte blogg-läsare,samma sak som nätvänner enligt mig.Men förstå mig rätt..vilket inte alltid är så lätt.Det skrivna ordet är något man lätt kan misstörstå,då man inte hör tonen,eller ser minspelet.Ibland så glömmer man även det viktiga ;) då man skrivit med sarkasm. Ja,ja...sånt är livet.Imorgon är allting glömt...ibland,eller som oftast blir man bortglömd redan då man byter webbsida..finns så många/mycket annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev förälskad i min pojkvän på nätet när vi bytte ord så jag anser att ordet har styrka annars skulle jag inte blogga. jag har startat en blogg som jag velat att du ska gå med i där vi absolut in håller på med styrkekramar men jag ser inte ner på de som vill ge varandra det. vi skriver inlägg än så länge och pratar om hur vi har upplevt vissa liknande saker, sajten är till de som ser flera funktioner med den. men är man negativ och bara ser att det ska bli något fult så är det kanske inte för dig men om du ändrar dig så är du välkommen.
      jag ändrar inte mina ord när jag säger att jag vill vara där som nätvän för någon som jag visst tänker mycket på, det hade du vetat om du kände mig IRL.
      ta inte för givet att alla är uniforma bara för att de är bakom skärmen och ta inte för givet att alla är falska med tomma ord.
      jag har tid att bry mig, min skärm står inte i vägen för det.

      Radera
  3. Mmm,Inzi..jag har också blivit kär i en nätvän,som sen bara försvann ut i tomma cybervärlden.("Objektet") Jag har även träffat flera goa vänner genom nätet,folk jag aldrig hade träffat annars.Men det är dom där nät"vännerna",som man känner inte menar det dom skriver, jag menar..Kram-ordet har blivit som ett Hejdå-ord..utan betydelse och värme. Lite som i ett parförhållande,då man säger -Jag älskar dig! Bara för att det har blivit en vana..man gör inget för att VISA att man verkligen menar det.
    Jag är nog för negativ för att klara av och ingå i ett nät-gemenskap just nu.Jag läser mina bloggar jag gillar,som jag känner betyder något för mig,det känner man i sitt hjärta.Och så fortsätter jag och skriva det jag känner/tänker/tycker här..räcker så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag förstår, ibland är folk inte vad de utger sig för naturligtvis på nätet. men ibland får man lite på magkänslan.
      eller som du säger känner i sitt hjärta.
      titta iaf in om du vill, den är ju inte stängd på något sätt och om du i framtiden vill gå med så är det bara att säga till, det finns ju inget sista datum och dessutom så kanske det inte ens fungerar.. jag hoppas bara det kan ge något
      kram

      Radera