onsdag 2 maj 2012

Varit på "receptbeställningen"

Alltså hos läkaren..Det enda dom (han) gör är att han sitter och pratar i 5-10min för att sen sätta sig framför datorn och börjar fråga om vilka mediciner jag vill ha.Dom har ju ingen koll på antidepressiva längre,vilka biverkningar jag fick av vad osv. har ju provat 3-4olika sorter.Nu fick jag något jag nog testat tidigare http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20090409000071&DocTypeID=7&UserTypeID=2  Han satt där framför sin dator och jag sa att jag läst om tabletter (antidepp),som ska vara bra då man lider av Bulimi. Då frågar den där senildoktorn- Har du Bulimi?? Jag satt där för bara någon minut tillbaka och berättade att jag spyr varenda dag numera och har även berättat det varje gång vi träffats. Daah!? Hoppas nu bara att det inte var av den där sorten jag fick högt blodtryck uttav,har även fått värsta yrseln,nästan svimmat av några antidepp.Men som sagt,jag har själv fått äta och sluta alla mina medc. utan att någon har haft någon koll. Sen att man ofta mår sämre i början av medc.intaget..kan få ännu mer självmordstankar osv. Vem bryr sig? Inte någon på Carema iaf.
Kanske är det,det här som jag behöver,för att ta steget mot det svarta hålet som hägrar..

På arbetsträningen fick jag verkligen slita idag..skönt,men stressigt.Blev egentligen för många nya moment på en dag. Dom vet ju inte varför jag är där och därför låter dom mig köra på för fullt..Fick beröm för att jag lär mig fort. Tidigare har jag bara vägt burar..Idag gick jag med en snubbe som är lite allt i allo där på lagret..och därför blev även jag en allt i allo,"rymde" en gång in på toa och ANDADES. Trots att jag hade fullt upp,så kändes arbetsdagen evighetslång,körde 3,5tim. idag..kändes som det dubbla.
Och sen läkarbesöket efter det...var speedad och var på väg att få ett "anfall" hos läkaren,var tvungen och säga tack o adjö och skynda mig ut.

HATAR min bil...den blir överhettad om man inte har värmefläkten på i bilen. Ska göra mig av med den snart och köpa en tryggare,mindre bil.

3 kommentarer:

  1. Fy fan, jag som alltid trott att man måste ha lite innanför pannbenet för att klara av läkarlinjen...men det räcker tydligen med att kunna googla på FASS, skulle jag också kunna göra för 50 lax i månaden :-(...Kram,C

    SvaraRadera
  2. Jag har åxå haft ett antal olika sortes antidepp, de som du fick utskrivna idag,är dom som har varit absolut dom värsta för mig, gick ner mig totalt och fick massa skit tankar igen...nu använder jag bara gamla hederliga Trypsizol,först fick jag det mest för min värk, men min psykdoktor skrev ut lite högre dos, och den funkar faktiskt kanon. Men jag håller med om att dessa "psykläkare" är ganska dåliga på att verkligen kolla upp om det kan tänkas passa...men men, hoppas dom hjälper dig!

    SvaraRadera
  3. Men det är ju det jag sagt. Carema i Handen är helvetet självt. Så totalt fruktansvärt oproffesionellt och oseriöst. Jag hade dött om jag stannat kvar hos dem...

    SvaraRadera