måndag 31 oktober 2011

Förr!

För inte så länge sen så hade vi inte datorer och inte heller mobiltelefoner.Tänker nu att det var BÄTTRE och inte veta så mycket om folk+att dom då inte heller visste om mig.
Jag visste inte om allt som händer hemma hos vänner och bekanta,jag visste inte vad dom tycker om allt och alla,om deras förhållanden,när dom dricker och med vem osv. Men nu är allt så öppet,finns få hemligheter som man inte skriver om. "Vänner" kan lämna en för någon bild man lagt ut,någon mening man skrivit,någon dumhet man gjort...Vilket hänt mig.Min väninna tyckte jag la ut en för vulgär bild på mig själv på fb. och klick så var man ingenting värt,min storebrorsa läste om mitt och stroppsyrrans tjafs och klick,så sa han upp bekantskapet med mig och hur ofta har man inte blivit missförstådd för något man skrivit,eftersom människorna inte kan höra "tonen" i det man skriver.Oftast väljer man att tro sig bli påhoppad,vilket även jag ofta gör..försvars"talet" blir bara patetiskt eftersom man redan tolkat sakerna på ett visst sätt.
Jag HAR varit för ärlig för mitt eget bästa,bloggade tidigare mer naket,med bilder på mig själv tex. Skrev ofta debatter om känsliga saker,religioner,rasism,barnuppfostran,kvinnoförtryck,politik,sex osv.
Men man känner sig så hatad om man inte tycker och tänker som alla andra,så jag behåller oftast mina åsikter för mig själv nuförtiden,tycker inte längre att det är värt och försöka diskutera oliktänkande ämnen.Cybervärlden är GRYM,det är så enkelt för alla och skriva elaka saker till helt okända människor ,man kan riktigt känna ilskan/hatet,ofta blir det även grupptryck..du är si VI är så...minnsann!! Kom inte hit och tyck,din imbecilla idiot,lär dig och stava och bygga meningar innan du ens yttrar dig osv. särskrivningar är värst,då blir man slagen på fingrarna,man känner sig som en snattare tagen på bargärning.
:-D

3 kommentarer:

  1. Fan jag hade ju förträngt den lilla bitchen :-(...Kram C

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara hon,dom är så många!! // Sorgligast

    SvaraRadera
  3. Jag vet vännen, men kom bara att tänka på henne nu...hade ju släppt det :-/

    SvaraRadera