måndag 31 oktober 2011

Utförsäkrad?!

Fick brev från fk.idag..öppnade brevet för flera timmar sen..läste första raden: -Du får det här brevet för att dina dagar med sjukpenning på normalnivå (80 procents ersättning) tar slut den 1 dec. 2011.
Sen orkade jag inte läsa mer först nu....men förstår inte det som står,blir bara en massa meningar med ord om normalnivå,fortsättningsnivå,ansökningsblanketter hit och dit...FAN!!
Jag tar med mig brevet till arb. förmedlingen imorgon,kanske dom kan hjälpa mig.
Antar jag måste skaffa mig ett jobb fort som fan för att få pengar...har ju det jobbigt ekonomiskt redan nu,har typ 1000kr kvar och leva på efter räkningarna är betalda,skulle ersättningen gå ner ytterligare så är även den tusingen borta och jag får leva på kranvatten och luft,+att mina högkostnadskort går ut snart,så är det efter nästan 30års slit i arbetslivet,nu är man ingenting värt..en looser,som borde kamma sig och skaffa ett jobb. (heter det ingenting värt eller ingenting värd)..skitsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar