måndag 24 oktober 2011

Misslyckad..

Försökte ha en bara vara dag idag..kämpa för att må bra bara..inte tänka på framtida "måsten".Sov så länge som jag kände för att ligga kvar.
Men det är inte lätt,man känner sig värdelös och misslyckad.Läser på fb. hur alla drar iväg till jobbet:
Jag ser smulor på mitt vardagsrumsbord och tänkte att jag måste torka bort dom åtminstone,OM nu fd.klasskompisen skulle dyka upp oväntat.Så gjorde jag det..så började hjärnan tänka att jag borde åtminstone borsta håret kanske?! Gårdagens rena tvätt ska in i garderoben.
Tänker på hetsätning hela tiden..har redan ätit och spytt.Kommer och vräka i mig mer,vet det...en sån dag..när man känner sig värdelös.Kan ju inte straffa mig på nåt annat sätt nu..ingen som får mig och känna mig som en värdelös knullosugdocka.
Fd.klasskompisens sambo har polisanmält honom för påhittade saker..så han ska på förhör på fredag,dom har sagt åt honom att skaffa sig en advokat. Hon sambon har visst gjort så tidigare mot sitt ex.Han fick en dom på över 4år. HEMSKT! Jag VET att fd.klasskompisen inte skulle kröka ett hårstrå på en kvinna,men sambon har polisbekanta och är väl mer trovärdig. Hon hade anmält honom för kvinnofridsbrott..Hon kan ju inte anmäla för misshandel eftersom hon då måste ha märken eller ska ha ringt till polisen då sk. misshandeln skedde..och det kan hon ju inte gjort eftersom det aldrig har hänt.
Sen "gullar" hon som vanligt..sms:ade fd.klasskompisen i fredags att -Ta ett bad i jacuzzin,det är du värd efter en hård vecka+att hon har klickat "gilla" på hans statusrader på fb.
Det är nästan så att JAG känner mig mer frisk i huvudet än vad hon verkar vara. :-/

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har kikat in några gånger hos dig och det gör mig ledsen hur en medmänniska med liknande problematik (jag genomgick svår bulimi i nästan 10 år år och kräktes konstant)
    lever fortfarande med psyiisk ohälsa men vad jag egentligen vill säga till dig är att du är värd att känna dig så mycket mer än det du gör med denne man. Det är självklart fler problem än så, men det är just det Jag kan peka på som du borde göra dig av med omedelbart. De övriga problemen med överätande, alkohol och inre demoner får den professionella hjälpen samt du själv se till tillsammans. Så som jag försöker. Jag försöker själv kicka min dåliga vana att isolera mig och komma ut och träffa mina vänner. Men mitt problem låter inte så farligt då du skadar ditt viktiga själv så enormt med den här mannen som tar dig för given och du ger honom allt han vill ha. Ta hand om dig

    SvaraRadera
  2. Känner igen känslan när jag läser på FB! Brukar faktiskt när jag mår riktigt dåligt undvika att gå in där och läsa om alla "lyckliga" människor,det skapar bara mer ångest Kram/F

    SvaraRadera