torsdag 5 april 2012

Kan inte somna igen..

Köpte naturläkemedel Neurol som ska hjälpa vid sömnproblem..dom både luktar,smakar och ser ut som skit.
Och hjälper ingenting..Har tagit hur många som helst.Men tankarna mal o mal i huvudet. Inatt tänker jag på tiden efter jag rasade,föll i djup depression..vintern 2010...Halvåret därefter har jag inget minne utav,sen hamnade jag på psyket (Ankaret) i 5veckor,fick 8st. ECT-behandlingar...har "vaknat" lite till liv,är inte lika deprimerad,gråter inte hela dagarna,jämt. MEN...känner att jag balanserar på kanten av det svarta hålet.

Min storebror som alltid varit viktig för mig,vi hade bara varann då vi var små,men även som vuxna så har vi stöttat och hjälpt varann.Han lämnade mig precis då jag rasade..Nej, han dog inte,nej,jag hade inte gjort honom något illa,eller sagt något...han bara sa upp kontakten...kyligt,utan någon förklaring. Och det gör så ONT,men det gör mig också förbannad..Kommer ALDRIG och kunna släppa in han in i mitt liv igen,han gjorde sitt val och får leva med det. Kommer och nämna han i mitt avskedsbrev sen. :-(

Kom även och tänka på idiotläkaren jag träffade på Ankaret..han som sa vid vårt första möte,att lösningen på min depression var att jag snabbt började arbeta igen. När jag då fick "psykbryt",skrek och ville ut därifrån,höll på och sparka sönder en glasdörr och brottade ner en sköterska som lägligt kom in genom den dörren..så sa läkaren sen efter jag lugnat ner mig att -Nu beter du dig som en 5 åring!
Precis så sa ska man tala till mentalt sjuka patienter!! NOT!!!!!!

3 kommentarer:

  1. ECT är bästa behandlingen mot depression, mycket mildare och effektivare en medicin. Vi har folk som varken äter eller dricker och som bara ligger förlamade av sin depression och efter 3 - 4 behandlingar så börjar de bli människor igen. men tror inte det hjälper mot borderline.

    SvaraRadera
  2. Mina självmordstankar försvann inte,blev nästan värre,ja,jag kanske vaknade till,men vet inte,kanske hade gjort det annars också.Dom hade inte ens hunnit prova medicinering. Och nu ett år efter ECT:n så har jag fortfarande stora minnesluckor,som jag vet aldrig kommer tillbaka. Sen vet man inte heller om min stora hjärnskakning för nåt år sen,kanske gjorde ECT:n "värre",skadade hjärnan mer.

    SvaraRadera
  3. Men gud va hemskt med din bror, vilket fruktansvärt svek!!

    SvaraRadera