söndag 11 september 2011

Fack YOU!

Jag är 40+år och fick mina diagnoser nyligen..Borderline och fobisk personlighetsstörning mm. Det enda som hänt efter jag fick diagnoserna är att NU har jag satts i ett fack..NU är det hur många som helst som ÄR och mår som jag..och ALLT kan "botas" med hjälp av DBT! Jag som levt med mina problem i över 40år,ska bli någon annan helt plötsligt,jag ska bli NORMAL,genom att lära mig och TÄNKA och känna annorlunda,se världen med andra(s) ögon..inte mina egna längre. Jag ska helt plötsligt börja ÄLSKA mig själv och kan jag bara älska mig själv så kan alla andra älska mig också?!
Min nuvarande läkare vet min tidigare arbetshistorik,ser hur STARK jag HAR VARIT..så SJÄLVKLART ska jag orka bli densamma igen,lösningen är och sätta mig på sysselsättning,så går min motor igång automatiskt och jag bli den starka arbetande motorn igen.Sen att bränslet är helt slut,motorn har skurit sig,ja,det står klart och tydligt i journalen...men han är inte den som kan laga mig,så därför skickar han mig vidare,han har ju den makten,han VET hur han ska få igång den här trasiga motorn..lite alternativ bränsle i form av Antidepressiva mediciner får mig och rulla vidare till nästa station!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar