onsdag 11 januari 2012

CAREMA!

Har gått på öppenvården på Caremas Hjärnhälsa i drygt ett års tid nu..var inlagd på deras psyk. Ankaret i 5veckor i våras. Har jag blivit bättre????? Vad har dom gjort för mig?? Och vad har dom gjort MOT mig..som ECT:n tex. VÅLDTÄKT!! Som dom aldrig kommer och bli dömda för,trots att jag anser att dom förstörde min hjärna vid en tidpunkt då jag inte kunde fatta beslut om min hälsa eller mitt liv ens.
Har fått tabletter utskrivna..Insomningstabletter som man bara ska äta i högst 4veckor,har jag ätit nu i ca. 11 månader..OCH har överdoserat,tagit flera tabletter under ett dygn. Är inne på 3:je sorten antidepressiva,utan någon direkt uppföljning,trots att jag mådde riktigt dåligt i början av dom här jag tar nu ( sporadiskt.) Varje dag tänker att jag kan likabra sluta med dom,för jag mår ingen bättre av dom...tvärtom,mina uppåt speedade dagar har helt försvunnit. Idag är jag tex. helt groggy i huvudet igen...trött,ledsen,skakig och apatisk.
Min tidigare öppenvårdskontakt som jag fick förtroende för...var först på semester hela juli månad,en månad jag överlevde enbart med hjälp av sömntabletter..för tyvärr tog inte mitt mående semester.Sen fick hon sparken månaden efter och jag fick en ny kontaktperson,trevlig hon med. Men även hon har blivit utbränd..först var hon deltidssjukskriven och sen heltid....Har inte träffat henne på en månad nu och idag kom brevet från Carema om att min tid den 27/1 är avbokad för hon är sjukskriven MINST till 31/1..sen vet man inte i vilken omfattning hon kommer tillbaka...OM hon kommer tillbaka.
Det står INGENTING om att jag ska bli erbjuden någon ny...ingen som ringer och kollar hur jag mår,trots att dom vetat hur dålig jag varit hela året. Det står bara om det är något AKUT jag behöver hjälp med så kan jag ringa DOM.
Vad ska jag SÄGA?! Hjälp MIG?! Dom orden kommer inte ur min mun...lämnar dom mig..skiter i mig..så tigger jag inte om hjälp självmant. Det har varit svårt hela året och gå dit och "gnälla" och gråta och visa sig svag.
Fick även en räkning från St. Görans på 400kr. 400kr för några timmars sömn i ett kallt rum på en blå plastmadrass.Och därefter högst 10minuters samtal med en läkare,som bara släppte hem mig,,efter jag "lovat" och kontakta Carema dagen därpå. Ja,vad säger man,saknar ord.
Har svårt att andas idag...men får ta mig själv i kragen,bara jag själv som kan hålla mig själv uppe..jag MÅSTE hitta kraften nånstans....Imorgon kanske,för idag fungerar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar