onsdag 21 september 2011

Aftonbladet granskar..

Ja,Aftonbladet granskar psykvården.Och min hjärna fungerar precis som den alltid gjort,den stressar och blir manisk,jag kan inte släppa tankarna.Förut kunde jag stressa över saker på jobbet,kunde inte sluta tänka på det som blivit ogjort,det som skulle hända flera månader framåt i tiden,det jag sagt eller gjort osv. Min hjärna är en tänkande torktumlare,där tvätten aldrig blir torr utan fylls bara på med mer.
Ja,jag har senaste året,nu när jag varit tvungen och tänka tillbaka,diskutera mitt förflutna med öppenvårdskontakten,börjat tycka att livet är orättvist..ja,jag erkänner att det finns stunder då jag faller i någon sorts självömkan.DÄREMOT skyller jag inte allt som hänt på någon annan än mig själv,självhatet växer efter varje besvikelse,men är jag verkligen ENSAM "skyldig" till mitt mående,mitt beteende? Någon på Aftonbladets granskning får mig att tänka att jag som fått Borderline diagnos,är en självisk,patetisk människa,som tar mig fram i psykiatrikön med vassa armbågar,KRÄVER att JAG ska få hjälp,även fast det finns folk som mår sämre,har "värre" diagnoser mm.
Min hjärna är kaotisk...jag FÖRSTÅR inte vad som händer och varför...jag förstår inte varför jag inte orkar komma "tillbaka",bli den starka,kvinnan som klarar av ALLT ensam,jag förstår inte vem jag blivit,det här är inte jag...Även därför jag är ensam,för ingen annan känner mig nu heller och vet inte hur dom ska handskas med mig,en människa som kan brista i tårar helt plötsligt,eller bli vräsig eller bara drar mig undan och orkar inte bry mig om någon annan.
Jag blir även frustrerad då jag inte VET hur någon SKA kunna hjälpa mig eller hur jag ska TILLÅTA någon att hjälpa mig?..Jag är envis i mina tankar,har jag bestämt mig för att försvinna ifrån lidandet,så är det svårt att få mig och ändra på mig. Det enda skulle vara att den "plågande" jag,vill att jag ska leva kvar här och må dåligt,låta människor skada mig både fysiskt och psykiskt.
Äh! Jag vet inte...tar en timme i taget just nu.Hoppas att det finns mirakel kanske? En som gör att jag mår bra,lika plötsligt som jag "rasade",någon som fyller bägaren med lyckodryck,den som rann över med skit..Diarré ur mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar