tisdag 20 september 2011

Snälla dottern igen..

Ja,nu har morsan och lillebrorsan varit här hela dagen.Jag är helt slut..Morsan var precis som förut,ville ha saker..Nu behövde hon desperat en kofta till hemresan,då hon glömt bort och ta med sig en hemifrån.Vi hittade till slut en,som inte var för tjock,inte var för tunn,inte var 100% Acryl,utan skärp,med knappar,inte var i tråkig färg osv.osv. Bara det att den kostade 250kr,så hon började sucka att-Undrar om jag precis skulle kunna ha pengarna till den?! Jag sa-Jag köper den åt dig...Sen ville/behövde hon även ha strumpor..vilket jag också köpte.
Hon är  Hypokondriker och i timmar fick man lyssna på alla hennes eventuella sjukdomar,som innebär allt ifrån reumatism till Psoriasis och gud vet vad.
Sen fick hon nog av mig och ville åka tillbaks till stroppsyrran,så stroppsyrran slapp vara ensam med sin lille son då hennes sambo var i Norge över dagen på jobb och skulle komma hem sent. Bara det att dom varit där sen i fredags...Fick övertala dom att stanna hos mig på middag,(hade redan tinat fisk till fisksoppan)..Märkte hur besviken morsan blev...stroppsyrran hade nämligen tänkt bjuda dom på kyckling med nån senapssås.
Började gråta då jag kramade om lillebrorsan..har saknat honom,han bodde hos mig förut,men även han har valt stroppsyrrans sällskap senaste åren.
Jag ska köra dom till båthamnen imorgon..för ingen annan kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar