torsdag 6 oktober 2011

Ännu än sömnlös natt..

Vi har sjukt lyhörd trappuppgång,i början när jag hade flyttat in här och grannen öppnade/låste sin dörr,så trodde jag att dom var på min dörr,man hör när folk pratar,plingar på dörren osv. Imorse strax efter jag äntligen somnat så väcktes jag av hårda knackningar..det lät precis som nån hade knackat på en fönsterruta,så jag blev rädd att någon tagit sig ut på balkongen,bor nämligen på 2:ra  våningen,så det hade varit enda rutan dom kom åt om det inte var en brandman med stege.(Har delad balkong med en granne,med vägg emellan,men man kan klättra över). Fattar fortfarande inte vad det var..men kunde inte somna om sen på länge..sen när jag äntligen somnade om..så gallskrek grannungen hela vägen hemifrån tills dom kom så långt bort att ljudet försvann,efter ca 15-20min. Så då vart man väckt igen. Höll precis på och drömde lite jobbiga drömmar också,om läkare,så vaknade med hjärtklappning och spänningshuvudvärk.

Nu förstår jag en utav anledningarna till att jag "rasade"...hade haft sömnsvårigheter hur jävla länge som helst,svårt och somna,nästan rädd för att somna,när jag väl somnat så vaknar jag typ en gång i timmen,mitt i drömmarna.Har även haft ett riktigt anstängande/tungt jobb och tyngre då jag mått dåligt även psykiskt,lider ju av BDD..så har inte kunnat slappna av angående mitt utseende..har sjukt jobbigt att arbeta och umgås med andra,har bara klarat av det,genom att lyssna på radio hela dagarna för att försöka koppla bort dom.

Har bestämt mig för att inte gå på mina promenader den här veckan..klarar inte av höstrusket där ute,mår dåligt. Det konstiga är att nu när jag inte gått promenader,inte ens varit ute på flera dagar,så är mina händer varma,istället för iskalla som dom har varit i flera månader. Spyr en gång om dagen,men äter också..har inte gått upp och det är det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar