tisdag 4 oktober 2011

Kluvna tankar/känslor.

Min öppenvårdskontakt ringde och avbokade morgondagens möte igen. Även HON är överarbetad och ska kanske gå ner till halvtid. :-( Men hon ville tala om att jag är speciell,hon har djupare känslor för mig än för andra patienter,hon sa att hon kommer och finnas där för mig,och hon ska se till att jag kommer och vakna en morgon och vara GLAD över att jag lever och att det är en ny dag.
Jag berättade även om att jag slutat med insomningstabletterna och hon ville att jag skulle trappa ner istället för att sluta tvärt.Hon ville även att jag skulle ge antidepressiva en chans. Tog en sån tablett nu,får se hur det går om jag klarar av och fortsätta. Ja,hon VILLE..vad vill JAG?
Inatt kunde jag inte somna igen,hjärnan går på högvarv,tänker på ALLT ifrån KUNGEN och VARFÖR han gör som han gör,till varför JAG gör som jag gör. Jag VET att jag inte skulle gjort som KUNGEN gjorde,men varför gör JAG idiotiska saker själv,trots att jag vet att dom är idiotiska?! Det är alltid lättare och blanda sig i andras liv och dom fel dom gör,men blunda för sina egna misstag/fel. Att kungen som jag TRODDE levde efter kristna värderingar,väljer och ge en medalj till en muslimsk diktator med liknande förtryck och tankar som Hitler hade,HUR tänkte HAN..VARFÖR? Är pengar verkligen allt här i världen?Den som har mycket vill ha mer oavsett på vems bekostnad man får pengarna? Trodde han att han gjorde en GOD GÄRNING,då han på detta sätt fick miljoner till scouterna? Sover han GOTT nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar