söndag 27 november 2011

Känner mig MORDISK!

Jag är så fruktansvärt trött på en del människor...människor som tror dom är förmer alla andra.Dom som inte kan acceptera att alla inte tycker och tänker som dom.Dom som inte kan diskturera olikheter utan påhopp och dömmande.
Jag kommer aldrig och bli nykterist,vegan eller religiös!! PUNKT!
Jag är köttätare,men värnar om djuren,älskar djur.
Kossorna som får komma ut på grönbete lider inte mer,än en häst gör,tvärtom! Har varit i några stall,där hästarna är väldigt stressade.Medans en kossa har inte samma behov av att springa.
En kossa FINNS här i världen enbart för att ge oss mjölk och kött,annars skulle dom bli en utrotningshotad djurart. Dom skulle troligen bara finnas på någon enstaka 4-H gård..kanske på zoo och ev, i Indien.
Dom skulle inte överleva ute i naturen utan att en människa tog hand om dom och en människa skulle inte ha kossor som "husdjur"?! Kossorna går ju inte heller och utnyttja för nöjen..som ridning tex.
Ni som rider.."utnyttjar" hästarna för eget nöje. Skulle ni inte få rida/tävla,så skulle troligen även hästrasen dö ut.Finns inte många vildhästar kvar..men vilken vacker syn det är! Då man ser dessa stolta fria djur! http://sv.wikipedia.org/wiki/Spansk_mustang  Numera lever hästen en stor del av sitt liv instäng i häststallet i precis "laglig" storlek på sin box,boxar som ser verkligen ut som fängelseceller!
http://www.restaurangvarlden.se/Nyhetsarkiv/Arkiv/Tufft-for-svenska-grisuppfodare/
Det här MÅSTE vi som äter griskött förhindra! SLUTA köp billig impoterad kött,där du inte VET hur djuren har mått innan slakt!! Vi har så många bra grisbönder här i Sverige och kött ska vara en lyxprodukt som vi är beredda och betala MER för.
Får..får leva för ullets skull? Fårost?
Höns...ja,ägg...dom skulle inte heller överleva utan människan.
MEN!!! Katter......ödlor,råttor,fiskar..KAN överleva utan människan!!!!!!
ÄNDÅ så har en del veganer/vegetarianer dessa djur i fångenskap,med gott samvete,samtidigt som dom spyr galla på alla kött,mejeriproduktsätare!!
Vi borde sprida,skrika högre om köttfria dagar!! http://kottfrimandag.se/
Det KAN inte bara vara JAG som tänker dom här tankarna.
Jag DÖMMER ingen..inte mer än att någon dömmer mig.
Försöker bara beskriva hur JAG tänker och tycker. Allt är inte svart eller vitt.

Jag som aldrig har testat droger eller rökt cigg..kan ju tänka att ALLA som HAR testat,är "idioter",för dom VET ju vad drogerna/ciggen gör med oss...och det finns inte ett enda vettigt argument till att man man SKA börja!? Däremot så är ju även JAG en idiot,som dricker alkohol...men jag är en MER accepterad idiot,förutom när jag gör idiotiska saker i fyllan.
Jag är inte lika beroende av sprit som jag hade blivit om jag tagit droger eller rökt cigg. Jag KAN låta bli längre tid,däremot så kan jag sällan dricka måttligt då jag väl gör det.

Jag brann förut mycket mer för att diskutera olika religioner. Nu tänker jag bara ÄH! Det är helt bortkastad tid. Vill människor tro på en sagobok/figur..så fine! Bara dom inte krigar,dömmer,bossar och mördar i "herrens namn".

Jag skulle haft en dejt idag..Men klarar inte av och träffa någon. Det är så mörkt och tryggt här hemma i ensamheten. Jag får se hur hemsk ut som helst,jag får fisa,äta och spy...
Min kväll hos vännen igår var inte så lyckad..skäms.
Tror det kommer och dröja ett tag innan dom bjuder dit mig igen.

Tror jag har slut på orden för den här gången.
Ska se på "Så mycket bättre" och dregla..Martin E-type är såååå mumsfilibaba! En fin människa både inuti och utanpå. En till djurälskande köttätare! Han har visst en fårfarm nuförtiden. Skulle mer än gärna vara TACKAN i hans liv! ;-) Bääääää!!

1 kommentar:

  1. Trodde du hade bättre koll på oss vännen, tänker mera att det får inte dröja så länge innan vi ses igen...vi tycker ju om dig...KRAM C

    SvaraRadera