torsdag 29 september 2011

Lycklig=fet??

Är så rädd för att jag ska bli fet om jag mår bra.Jag kommer och äta gott utan att spy,vilket jag gjorde redan den här helgen.Jag har ju ingen mättnadkänsla.Det blev nästan pinsamt i lördags då han bjöd på pizza och jag hade LÄTT kunnat få ner hela min+ även hans..men när jag såg att han bara ätit halva sin och sa att han var mätt,så slutade jag tvärt och ljög att -Jag med! Men kunde inte sluta tänka på den sparade pizzabiten som hägrade i kylen.
Därför fick jag panikångest,som ledde till hetsätning och spyande redan på söndagskvällen.SER hur magen sväller som en degklump! Igårkväll åt jag sen middag med Fd.Klassk. och självklart kunde jag inte gå och spy efteråt.Hade tagit min promenad som tur var,så försökte koppla bort fet-tankarna.OM vi nu ska fortsätta och vara tillsammans,så är det ganska tur för mig att han är bortrest och jobbar i veckorna,för då kan jag fortsätta och....banta eller vad det nu är jag gör,eller åtminstonde inte bli fetare.
Kollade på programmet "Extrembantarna" och det ringer en del varningsklockor i huvudet ang. mitt ätande,men intalar mig att oftast dom dagarna jag äter,så äter jag sjukt nyttigt och fortfarande så tillåter jag mig och äta ordentlig frukost varje morgon.
Har visserligen haft yrsel senaste veckorna..igårkväll hade jag svullna anklar..har dålig blodcirkulation..och så lite annat smått och gott.
Nu blir det en rask promenad efter min middag...som jag tyvärr åt för tidigt och VET att jag blir hungrig till kvällen. :-/ Men har tonfisksallad,hoppas den "duger"...Dagarna innan mens är jag så sugen på fet mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar