fredag 30 september 2011

Mediciner!!

Varenda centrum har numera 2st. Apoteker!!(Till o med i mitt lilla iniminicentrum) Tv-reklamen TJATAR om alla möjliga tabletter och salvor mot ALLT!! Är man tablettmissbrukare så är dom här reklamen lika hemska som,matreklamen är för matmissbrukare,alkoholreklam/inslag är för alkoholister!! Man blir LÄTT beroende av värktabletter,man låter inte kroppen läka av sig själv längre,för minsta lilla krämpa tar man nån form av medicin eller salvor.Min mamma som är Hypokondriker....ja,ni kanske fattar vad allt det här med mediciner hit och mediciner dit gör,hon KAN ju inte motstå.Hon VÅGAR inte ha ont,hon vågar inte ha minsta lilla klåda utan att hysteriskt leta efter något som hjälper mot allt!!
Jag är precis tvärtom..jag har fobi mot mediciner,tar inte värktabletter eller salvor mot värk. MEN trots min fobi,så har även JAG svårt att stå emot...säger folk flera gånger orden -BRA FÖR DIG!,så börjar man tro på det?! Har ju börjat med insomningstabletter och Propavan..är REDAN beroende av dessa,efter bara några månaders bruk,det är så jävla skönt och få sova bort från skiten för en som haft sömnstörningar i stort sett hela mitt liv. Har INTE klarat av och börja med antidepressiva medc. än,just för att jag är rädd för att bli beroende även av dessa.Ja,eftersom jag mått dåligt i hela mitt liv och om då en tabletter tar bort det onda inuti,så...ja,svaret är givet. Men skillnaden mellan mig och mamma är att jag VÅGAR och ha ont.Hon hade inte tvekat en sekund på att ta allt som erbjuds+lite till.
BOTAR mediciner verkligen..MÅR vi bättre?? ÄR vi lyckligare??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar