fredag 19 augusti 2011

Är det bara vuxna som har vänner?!

Ja,när man är liten så har man bara kompisar/klasskompisar/bästisar.Jag hade en bästis som gick i min klass.(klassbästis?)..Nu har vi lärt känna varann lite igen,men jag kände henne BÄTTRE under skoltiden än nu,men NU vill jag kalla henne min vän helt plötsligt. Kompis eller bekant är nästan "förnedrande".
Vet att det där med *bästis,hänger med ganska högt upp i åldern..typ 30.
Men vi som är lite äldre,. hoppar man från bekant till vänskap direkt?!
Vet inte heller riktigt vad jag ska kalla oss i min ålder. KVINNA är så..hmm kvinnligt? Tjej,brud..lite för ungt..tant,gumma för gammalt.
Ja,jag vet att jag kallas för kvinna..och så även hon min fd.klassvän.
Män är lite enklare..jag kallar alla för snubbar. :) Passar både killar och gubbar tycker jag.
Jag har även en stroppsyrra jag inte umgås med,men hon är inte min ovän,för vi har aldrig ens varit vänner..så då blir hon en osyster?
Sånt här onödigt tänkande är min hjärna full utav. :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar