onsdag 17 augusti 2011

Mildare Borderline?

Jag är nog lite "mildare" Borderline,då jag inte skär på mig själv?! Känns så faktiskt..eftersom jag inte ens klarar av o skära på mig själv?!
Det GÖR iaf. min sjukdom ÄNNU mer dold,jag har inte ens ärren utanpå som VISAR att jag mår dåligt och därför blir det nästan så jag måste ÖVERTYGA alla läkare,psykoler,terapeuter,vänner,bekanta ÄNNU mer,så dom ska fatta att jag inte bara LÅTSAS!
Sen det att jag även har BDD http://sv.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi vilket gör att desto sämre jag mår,desto MER sminkar jag mig,vilket visar er alla en helt fel bild av mitt mående.
Därför också har så många svårt och förstå! Jag är FÖRVIRRANDE?! Konstig,annorlunda!Men min smärta,mitt pendlande humör,självdestruktiviet ,själv hat mm. är precis lika verklig,för MIG!
Finns bara en kvinna som VET,min öppenvårdkontakt..och hon har hjälpt mig och övertyga andra (läkare osv.) Läkare som efter 5minuter säger saker som-Du ska börja jobba igen då blir du frisk! (Han trodde jag hade bara blivit lite ledsen då jag blev av med jobbet)...:-(
Nu ska min öppenvårdskontakt sluta,hon har fått sparken. Känns som någon SPARKAR på mig!! Kommer och ha svårt och och få samma förtroende för någon annan+tänker INTE rabbla om mitt förflutna längre,vilket då resulterar i att nästa terapeut inte kommer och förstå lika väl varför jag är som jag är just idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar