onsdag 17 augusti 2011

Kött eller inte kött,det är frågan?!

Jag hatar att/om slaktdjur/boskap blir plågade.MEN om alla blev vegetarianer/veganer,vad skulle hända med dom djuren då?? Ingen skulle ju ha kossor och grisar osv. som husdjur..dom skulle inte heller klara sig själva i naturen.Det skulle inte fungera ens att köra bil,då en kossa kanske lägger sig på den varma asfalten?!..Hönor ute på höghusgårdar? Vi skulle konkurera om växtligheten,grödor,mat med dessa djur helt plötsligt och tyvärr skulle världen bli ganska kalhuggen?!
 Ja,hur har ni veganer/vegetarianer tänkt er att det ultimata scenariot skulle se ut?
Jag har hört att vi borde äta mycket mer hästkött tex. än vad vi gör idag,det skulle gynna dom övriga djuren.Hästar slaktas nämligen också,av olika orsaker.Men är en häst mer "värd än en kossa eller gris?? Är häst lite som att äta hund? Jag ÄLSKAR grisar och kossor.(levande)..är rädd för hästar,tycker dom är vackra,men har aldrig ens suttit på en häst.JAG skulle likabra kunna äta hästfilé till middag,som oxfilé.
Vi människor är ganska barbariska,först föder vi upp djuren..sköter om dom,ger dom mat,för att sen döda dom och äta upp dom. Om boskapsskötarna skulle ge namn till sina grisar tex.,skulle det vara svårare och slakta dom då?
Jag har bott på en bondgård som liten och där slaktades grisen till jul,grisen utan namn...Ja,jag åt den busiga söt-grisen också,till o med hans blod.Jag är en BARBAR!
Jag är lite fjantig,för jag tänker att jag inte vill/kan äta kalvkött,för då har dom inte fått LEVA sitt liv "färdigt",men jag borde ändra tankesättet..att äta MER kalvkött,för dom har sluppit lida lika länge som deras föräldrar?! Jag äter ju kycklig...
Ibland så är jag så kluven...sånt här kan få mig och känna mig hemsk! Jag önskade världen/mänskligheten kunde börja om från noll igen..eller åtminstonde +10...Jag VILL inte bli serverad kött jag inte har jagat själv,eller min man! Men det är ju så gott och jag skulle bli anhållen om jag sprang ute i skogarna med en pilbåge och jagade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar