onsdag 17 augusti 2011

DBT-präst?

Jag hade möte med en kvinna håller på med DBT.Och hon var lite skrämmande för hon LEVDEverkligen som hon lärde..Hon var som en Jehovas som försökte "värva" nya människor.Direkt hon skakade hand med mig så sa hon..-Du har lite kallsvettiga händer,är du nervös? Det här är inget och vara rädd för.
Ja,hon var inte mycket äldre med mig,men pratade till mig som till en liten flicka.Precis som hon troligen GÖR med dom yngre tjejerna som FÅR DBT-terapi. Med mig blev det bara fjantigt,då hon försökte vara "mammig".+att jag ställde jobbiga frågor,vilket kanske inte en yngre kvinna hade gjort?!
Sen just att hon försökte övertyga mig om att DBT kunde BOTA folk..vi ÄR inte våran dignos. Nähää?! Tänkte jag,vem fan är jag då?Jag kan inte BLI nån annan efter 40+år??!! Tror det är DÄRFÖR DBT hjälp finns endast för yngre människor,deras hjärnor är mer formbara,eller "tvättbara".
Jag tror nämligen att det hjälper ENDAST om man tror på det,precis som med GUD.Desto starkare tro nån har,desto mer harmonisk är människan ,(Om det inte går över till idioti,vilket det ofta kan göra.)
Jag har svårt att tro att, lukta och känna på ALLT ska göra mig frisk,lika lite som jag kan tro på att en låtsas "kompis" uppe i himlen,(där flygplanen åker),ser efter mig,tar hand om mig!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar