måndag 29 augusti 2011

Ätstörning!

Jag har hela tiden sagt att jag har ätstörningar och att allt förvärrats sen jag var inlagd i Mars-April.Mina svältperioder blir längre,jag tillåter inte mig själv och äta,behålla maten om jag inte motionerar.Har spytt nästan varje dag i flera månader nu..men INGEN tar tag i det,vi har knappt diskuterat det på Carema.IDAG frågade hon i telefon om jag svälter mig själv..jag blev tyst,sa att jag sov i 17timmar i helgen utan att ens gå upp och dricka...sa att jag var helt skakig och borde nog försöka få i mig nåt...men samtalet om ätstörningar försvann igen. Några som kännt mig tidigare,som såg mig för ca. 8månader sen,säger nu att jag blivit så smal att det syns att jag inte mår bra.
Nej,jag mår inte bra..har inte ätit riktig hemlagad husmanskost på evigheter..mina menyer/middagar blir sjukare och sjukare.Nuförtiden gäller musli och fil med blåbär..och min frukost fortfarande,som jag NJUTER av..mitt stekta ägg på knäckebröd..så jävla gott! Ost har slutat helt med..endast Keso till min gröt.Tankarna kretsar HELA tiden kring mat..kan inte ens kolla på tv nuförtiden för alla matprogram och matreklam.Spelar in tex. halvåtta hos mig och kollar på morgonen då jag ÄTER min frukost.
Men precis som min spegelbild visar,så SYNS väl inte min bantning,är FET och därför tror dom inte att jag har allvarliga ätstörningar??
Hatar dagarna innan mens..(som nu)..då vill jag hetsäta,blir sugen på FET mat och det då man redan ÄR svullen dagarna innan mens!ÅNGEST!
Händerna är ständigt iskalla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar