lördag 3 september 2011

Dotter-filé till middag??

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13568924.ab Ja,nu är det slut ätet med kalkonkött för min del,så enkelt,finns så mycket annat och välja på...precis som jag slutade att ens tänka på att köpa nånting mer som det finns dun i efter man fick veta att dunen plockas ur LEVANDE gäss...Fåren plågas i analen,för att dom inte ska få parasiter..osv.osv.!! Egentligen finns det väl INGET som kommer ifrån djuren,inte ens skinnsoffan,som ska kännas BRA för mig som konsument att använda/äta. Undrar när Arlas-mjölkkossor kommer upp på tapeten?? Eller Mor Annas kött i köttbullarna?Eller Dennis grillkorvarnas kött? Dom populäraste varorna,som många handlar VARJE dag,utan att ens tänka på att köttet i dom kommer från samma djur som all annat kött i kötthyllan,kanske ÄNNU vidrigare,för man kan inte läsa i dessa förpackningar om tex. köttets ursprungsland ...På Arlas Mejeriprodukter står det inte kommer ifrån FRI gående kossor?! Så....
Jag är INTE helt vegetarian,men TÄNKER och våndas,för det känns som man kan göra så lite,tror inte att bli vegan är lösningen heller.
Kunde inte tidningarna visa om djur som kanske MÅR/har det bra?? Är det ens möjligt,finns det???

Har PENGAR förblindat,gjort mänsligheten så jävla grym och kall?!(Ni behöver inte ens svara,vi ju att det ÄR så) Ska vi få börja köpa bebis-kött snart från Japan och Kina,det var väl döttrar dom inte ville ha...Hmm,en mör DOTTER-filé till middag kanske??
BARBARER det är vad vi är!!!!! Inte så konstigt att man vill härifrån..och när jag tar mitt liv så ska jag gå långt in i skogen och mata MIN kropp till skogens djur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar