torsdag 1 september 2011

Tankar igen..

Jag FÖRSTÅR inte att dom inom sjuk/psykvården inte kan behandla oss som individuella människor,med OLIKA tankar/liv och problem,trots att man har lika diagnoser,problematik.Det som fungerar för någon kan vara HELT fel för en annan!!
Jag SKÄR ju inte på mig tex. vilket gör att min Borderline inte är lika SYNLIG! Men jag personligen tror att jag borde tas MER på allvar,då jag inte "ropar på hjälp" med hjälp av mina sår och ärr?! Jag har SVÅRT att söka OCH ta emot hjälp,jag är envis,ska klara av ALLT själv och jag är inte VÄRD förresten och FÅ hjälp,varken utav läkare/terapi/vänner eller tabletter.
Jag har ju levt med mina problem..lidit i 40 ÅR! Utan att någon ens märkt något!Levde i ett förhållande där snubben misshandlade mig svårt i 3-års tid,när jag sen berättade om det till några efter vi separerat,så trodde dom inte på mig..Ni som hade det så bra,han som var så trevlig!
Jag kämpar med mig själv..om jag INTE gör självmord nu när jag "bestämt" det,så är det ett misslyckande,jag måste då straffa mig själv.Det FINNS väl inget/ingen som kan hjälpa MIG mot mig själv?! Dom kan inte droga bort det här andra jag:et i mig själv,dom kan inte tysta ner mitt andra jag,med hjälp av tex.tanketerapi (DBT)?
Det andra jag:et är så starkt och den börjar ta över mig helt och den HATAR mig mer och mer för varje dag. Vad hade jag för rätt att äta utan att spy igår??! Trots att jag hade cyklat igår..så idag får det bli "straffrunda",så här bra och pigg får jag ju inte må?! Eller ska jag strunta i allt och bli Sveriges tjockaste människa?Jag är bottenlös,så fanns bara pengarna där eller om jag hittade en feeder,så skulle jag snabbt kunna bli det! Sen kan jag ligga där och dö i mitt fett..äcklig,ful,värdelös...men det är jag ju redan. Jag skulle dö mätt iaf. utan att plågas av ständiga hungerskänslor.
Jag väger ju inte mig själv,jag räknar inte kalorier,jag är hälsofreak..jag räknar,vitaminer,antioxidanter,nyttiga fetter,fullkorn..under dagen ska jag ha fått i mig LITE av ALLT! Medans hjärnan SKRIKER efter pizza,hamburgare..SKRÄP-mat! Att köra förbi Mc-Donald´s tex. är ett riktigt styrkeprov,som tur är så har jag inte RÅD med sånt nu!
Jag tillåter inte någon tycka om mig..Träffade en hd-snubbe i helgen,han SÅG tuff ut så jag tänkte att HAN kommer och TA mig hårt,som jag förtjänar..men tyvärr så var han trevlig och omtänksam,tänkte även på MIG,att även JAG skulle njuta och ha det bra,han slickade mig i evigheter.
 Nu skriver han massa snälla komplimanger,vill ses igen...och jag VÅNDAS här. Tänker tankar direkt att -han är inte min typ,han säger/skriver dom här snälla sakerna bara för att få sex,jag betyder ingenting för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar