fredag 2 september 2011

Såg det HÄR nu!! JA vi är fler som är drabbade..

http://granskning.aftonbladet.se/?filer=jag-ar-en-av-patienterna-bakom-lex-maria-anmalan-av-ect-hanteringen-el-chocks-hanteringen-vid-karolinska-universitetssjukhuset-huddinge
Jag ska också försöka kämpa mer,upplever ju exakt samma saker som hon.Det ÄR inte bara korttidsminnet,som har försvunnit för ett tag..Har glömt bort MASSOR med saker från förr,är även TRÖG nu ,glömmer bort ord,ställen,tider..kommer inte ens ihåg namnet på buskar och träd,som jag ändå jobbat med i 14års tid,inte namn på gamla kollegor,bekanta osv.osv. BULLSHIT att min depression skulle vara orsaken till allt!
Jag fick även en SVÅR hjärnskakning för nåt år sen,kanske det har gjort att ECT behandningen tog annorlunda på min hjärna? Jag hade INTE utretts någonting tidigare,inte haft NÅGOT med varken läkare eller psykiatrin och göra med tidigare. Min Borderline och problematik med allt annat har ju alltid funnits där,trots att jag fick diagnosen först nyligen,men ECT hjälper inte mot DESSA! ECT ska vara SISTA utvägen,då inget annat hjälper!! Dom var VÄLDIGT snabba på att dra med mig dit,hade inte varit inlagd många dagar och det var första gången jag BLEV inlagd efter 3-4månader i djup depression,som ledde till självmordsförsök. Är så jävla förbannad på att dom har förstört det viktigaste jag har..min HJÄRNA! Kommer ju aldrig och få tillbaka dom hjärncellerna som är döda,minnet,har ett stort svart HÅL!
Hemskt då vännen pratar om saker som jag sagt,gjort,varit med om...som jag inte har det minsta lilla minne av och ändå har jag varit NYKTER,så det är inte sprit-blackout! Men känns exakt likadant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar